Turbokompresoriaus konstrukcija ir funkcijos

Pagrindinės šio mechanizmo funkcijos iš esmės nepasikeitė nuo Alfredo Buchi laikų. Turbokompresorių sudaro kompresorius ir turbina, sujungta bendru velenu. Išmetamosiomis dujomis varoma turbina tiekia kompresoriaus pavaros energiją. Į sistemą taip pat įeina valdymo ir guolių sistemos, kurių reikia viso mechanizmo funkcionavimui. Salvis.lt specialistai pastebi, kad kaip ir visi daiktai, šiam taip pat reikia tinkamos priežiūros, norint, kad jis tarnautų ilgiau. O įvykus gedimui, rekomenduojamas turbinų remontas Kaune ir kituose miestuose. Taigi, ką daugiau galima pasakyti apie turbokompresorius?

 

Dizainas ir funkcija

 

Šios sistemos kompresoriai dažniausiai yra išcentriniai kompresoriai, susidedantys iš trijų pagrindinių komponentų: kompresoriaus rato, difuzoriaus ir korpuso. Dėka rato sukimosi greičio, oras dideliu greičiu traukiamas ašimi ir tada išmetamas radialine kryptimi.

 

Difuzorius lėtina greitai lekiantį orą, todėl kyla tiek slėgis, tiek temperatūra. Ši detalė suformuota pagal kompresoriaus galinę plokštę ir dalį voluto korpuso, kuris savo ruožtu surenka orą ir sulėtina jį dar daugiau, kol jis pasiekia kompresoriaus išėjimą. Salvis.lt komanda pabrėžia, kad čia per sistemą einanti turbina gali patirti įvairių gedimų, kuriuos greitai gali pataisyti turbinų remontas Kaune ir kituose didmiesčiuose.

 

Veikimo charakteristikos

 

Kompresoriaus veikimą geriausia apibūdinti santykiais tarp skirtingų sistemos komponentų, kurie rodo slėgio santykio ir tūrio ar masės srauto santykį. Išcentriniai kompresoriai ribojami viršįtampių ir droselių bei didžiausio leisto mechanizmo greičio.

 

Viršįtampio linija

 

Iš esmės tai yra oro srauto „užstojimas“ prie kompresoriaus įleidimo angos. Esant per mažam tūriniam srautui ir per dideliam slėgio santykiui, srautas nebegali prilipti prie ašmenų siurbimo pusės, todėl išpylimo procesas nenutrūksta. Oro srautas per kompresorių yra atvirkštinis, o kol pasiekiamas stabilus slėgio santykis su teigiamu tūrio srautu, slėgis didėja ir ciklas kartojasi. Šis srauto nestabilumas tęsiasi fiksuotu dažniu, jo sukeliamas triukšmas žinomas kaip „bangavimas“.

 

Tai yra pagrindiniai dalykai, kuriuos verta žinoti kiekvienam, kuris naudoja ar ruošiasi naudoti turbokompresorius. Jie plačiai pritaikomi daugeliui transporto priemonių, tokių kaip automobiliai, sunkvežimiai, statybinės įrangos varikliai, traukiniai ir net orlaiviai. Salvis.lt mechanikai pastebi, kad ši informacija pravers ir gedimo atveju, jei bus reikalingas turbinų remontas Kaune.

Naujausi įrašai

Kategorijos